poniedziałek, 22 lutego 2016

Tagged BOOK TAG

Witajcie kochani! ^^
U mnie z czytaniem we ferie trochę się polepszyło, ale nadal pragnę przeczytać więcej i więcej, no ale zobaczymy, jak to będzie :D
Ostatnio na blogu często pojawiały się recenzje, więc żeby pozbyć się rutyny postanowiłem, że w końcu zrobię jakiś TAG. :D No i padło akurat na Tagged Book TAG, na który natknąłem się całkiem przypadkiem na jednym z blogów. ^^ Bardzo mi się spodobał, więc postanowiłem wykonać go na moim blogu ^^
Miłego czytania! *.*
























Albo Albo Book TAG, czyli książka, co do której nie możesz się zdecydować, czy Ci się podobała, czy nie.
 
Ostatnio taką książką jest Jak najdalej stąd. Z mojej recenzji (klik) pewnie wywnioskowaliście, że nie przypadła mi do gustu ta książka. Jednak to wcale nie jest tak - książka rzeczywiście miała bardzo dużo słabych punktów, jednak posiadała taką nietypową cechę, dzięki której pożarłem ją w jeden dzień i CHCIAŁEM poznać historię głównej bohaterki, Luli, od początku do końca. Książka dostała ode mnie ocenę 5 na dziesięć, a jeśli jakaś powieść ma tyle punktów ode mnie, to oznacza to, że właśnie nie wiem, czy ta książka podobała mi się czy może nie.
 
 
My Little Pony Book TAG, czyli książka dla dzieci, z którą zapoznałeś się dopiero niedawno.
 
Niestety, ale na to pytanie odpowiedzieć nie mogę, gdyż nie czytam książek dla dzieci... Nawet jako młodszy chłopiec sięgałem już po po pozycje dojrzalsze, nawet dla dorosłych.
 
 
Social Media Book Tag, czyli bardzo znana książka, na punkcie której wiele osób ma bzika.
 
Szklany tron. Ja jeszcze tej serii nie zacząłem, przeczytałem tylko cztery nowelki poprzedzające wydarzenia z pierwszego tomu (recenzja). Szczerze mówiąc, na razie nie mam jakiejś potrzeby sięgnięcia po tę serię, ale w niedalekiej przyszłości - mniemam, że będą to wakacje - na pewno sięgnę po pierwszy tom tej serii; mam nadzieję, że się nie zawiodę, w końcu wszyscy się tak podniecają twórczością Sarah Maas i chwalą jej książki. xD
 
 
Disney Book TAG, czyli książka, do której wszyscy oprócz Ciebie mają jakiś sentyment.
 
Muszę się zastanowić... MAM! Taką książką z pewnością jest powieść włoskiego pisarza Federico Mocci - Trzy metry nad niebem. Boże, jak ja tej książki nie znoszę!!! Przeczytałem ją w wakacje w 2014 roku, ale nadal doskonale pamiętam, jaką byłą okropną i ckliwą książką. Od jej czytania strasznie bolała mnie głowa, akcja była nudna i monotonna, a bohaterowie niczym mnie nie uwiedli, zwłaszcza główna bohaterka. I dziwię się temu, naprawdę, bo oglądałem film i on bardzo mi się podobał, był o wiele lepszy od papierowej wersji. Moim zdaniem Federico Moccia to grafoman, który nie powinien się zajmować pisaniem książek, a oddać się reżyserowaniu filmów, bo to naprawdę dobrze mu wychodzi. Przysiągłem sobie, że już nigdy nie przeczytam żadnej jego książki, choćby nie wiem co! I proszę, żebyście się na mnie za to nie obrażali, bo pewnie ktoś z Was bardzo lubi tego autora, ale przepraszam - ja jego książek nie znoszę!
 
 
Polscy Booktuberzy Book TAG, czyli książka/seria, która ma dużo bohaterów.
 
Nie wiem, dużo serii ma wielu bohaterów... No ale czy byłbym prawdziwym Potterhead, gdybym nie wspomniał o Harrym Potterze? :D Ten cykl ma naprawdę wielu, wielu dobrze wykreowanych i świetnie przedstawionych postaci; do jednych czujemy nienawiść, natomiast innych po prostu kochamy.   
 
 Book TMI Book TAG, czyli książka, która jest długa, a mimo to przeczytałeś ją w mgnieniu oka.
 
Ostatnio taką książką jest Endgame. Wezwanie (niedługo recenzja) Cała powieść liczy sobie 512 stron. Zacząłem ją pewnego czwartkowego wieczora i przeczytałem do sto trzydziestej strony. Niestety później nie miałem czasu na chociażby jeden rozdział. Aż do wczoraj, kiedy to zacząłem ją czytać i w ciągu kilku godzin dotarłem do 400 strony. Resztę dokończyłem dzisiaj. Może nie jest to jakiś super mega szałowo krótki czas, ale biorąc pod uwagę moje uwielbienie do wylegiwania się i chodzenia w pidżamie do godziny pierwszej po południu oraz brak czasu, to jest to dobry wynik. ;) 
 
  Zombie Apocalypse Book Tag, czyli książka, która teoretycznie powinna być straszna, ale ciebie nie przestraszyła.
 
Ostatnim horrorem, jaki przeczytałem jeszcze w sierpniu i który powinien mnie przestraszyć, była książka Wypowiedz jej imię (recenzja). Powieść sama w sobie nie była zła, miała świetnie wymyśloną historię Krwawej Mary i doskonale skonstruowaną jej postać oraz wiele, wiele strasznych miejsc, które są typowe dla tego gatunku: cmentarze, krypty, tajemnicze przejścia, szpital psychiatryczny, blizny, tajemniczą szkołę i wiele ciekawych wydarzeń, które powinny przestraszyć... Jednak zabrakło mi w tej lekturze tego czegoś, co wyróżnia horrory - przede wszystkim strachu, ale także niepewności i napięcia.
 

7 deadly sins Book TAG, czyli książka, której bohater ma coś na sumieniu.
 
Jako jedyna bohaterka do głowy przychodzi mi Mara Dyer. Pomimo tego, że tak naprawdę nie do końca poznajemy całą prawdę o niej, to łatwo można wywnioskować, że Mara wcale nie jest potulną nastolatką, już prędzej wilkiem w owczej skórze. Jeśli nie czytaliście książek z tej trylogii, to naprawdę Wam je gorąco polecam, chociaż sam przeczytałem - jak na razie - pierwszy tom (recenzja).   
 
 Big book Book TAG, czyli książka, której bohater zmaga się z otyłością.
 
7 dni (recenzja). Jedna z dwóch głównych bohaterek zmaga się tam z całkiem sporą nadwagą. Do postaci Jess, bo tak miała na imię, poczułem wiele sprzecznych emocji i sam do końca nie wiem, czy polubiłem ją czy nie. Najbardziej denerwowało mnie to, że bała się przeciwstawić swoim prześladowcom oraz to, że ciągle jojczyła, jaka to ona nie jest gruba i jak źle wygląda, ale tak naprawdę nic z tym nie robiła, a wręcz przeciwnie - wcale nie kontrolowała się z jedzeniem i tyła coraz bardziej. Potrafię ją zrozumieć, bo przecież nie da się schudnąć od tak, w kilka dni. Ale gdyby naprawdę się postarała, to zrzuciłaby trochę kilo, w końcu dla chcącego nic trudnego.
 
Nominuję:

 
No cóż, to by dzisiaj było na tyle :) Będę zadowolony, jeśli w komentarzach odpowiecie mi, czy czytaliście którąś z książek i czy się Wam podobała, oraz czy zgadzacie się z moimi odpowiedziami. :D
Widzimy się już niedługo! ^^
Zaczytanych dni! ♥
Buziaki! :****

24 komentarze:

  1. Ale ciekawy tag! Mam zamiar sięgnąć wkrótce po Marę Dyer. W Harrym jest zdecydowanie mnóstwo bohaterów!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tez się spodobał ^^
      Czytaj Marę, na pewno Ci się spodoba! ^^
      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Ja akurat miałam mieszane uczucia co do książki "Złe dziewczynie nie umierają". W Harrym jest naprawdę dużo wartych uwagi postaci ;)Na Marę Dyer się czaję już do dłuższego czasu, ale nigdzie nie mogę jej dorwać :/ Bardzo ciekawy tag, pierwszy raz się z takim spotykam ;) Pozdrawiam serdecznie i cieplutko ^^

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złe dziewczyny nie umierają jeszcze przede mną, ale przeczytam ją na dniach :) Czytaj Marę Dyer, powinna Ci przypaść do gustu :)
      Mi też się bardzo ten TAG spodobał! ^^
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Również czytałam Trzy metry nad niebem. Co to była za męka.
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie ktoś podziela moje zdanie... To była potworna męka, nikomu takiej nie życzę... :/
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Znajoma polecała mi kiedyś "Wypowiedz jej imię", ale do tej pory jakoś nie miałam okazji sięgnąć po tę książkę. Widzę, że będę musiała to nadrobić, ponieważ te wszystkie cmentarze, szpitale, czy krypty brzmią nie tyle strasznie, co bardzo nastrojowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypowiedz jej imię to książka warta uwagi, a już na pewno z powodu atmosfery ;) Może nie jest straszna, ale powinna Ci się raczej spodobać :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Szklany Tron również przede mną :) ale nie mam zielonego pojęcia, kiedy sięgnę po tę serię. Mara Dyer z kolei za mną :) trylogię jak najbardziej oceniam na tak. Najbardziej podobała mi się środkowa część "Przemiana" :) pozdrawiam!
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Mary Dyer przeczytałem na razie tylko tom pierwszy, ale drugi już od roku stoi na półce, także niedługo zamierzam dokończyć serię! ^^
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Super tag! Mam na oku Wypowiedz jej imię :D Czuję, ze to będzie ciekawe!
    Pozdrawiam,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się spodobał! ^^
      Czytaj WJI, bo jest to bardzo ciekawa książka, może nie straszna, ale z pewnością warto przeczytać chociaż z powodu na atmosferę ;)
      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Ohh... dziękuję za nominację :D
    "Endgame" faktycznie czyta się ekspresowo, mimo iż nie należy do najcieńszych powieści :)
    "Wypowiedz jej imię" dawniej chciałam przeczytać, ale później posypały się opinie,że w ogóle nie jest straszna, dlatego sobie ją darowałam :)
    Świetny TAG i odpowiedzi :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;)
      Tak, Endgame jest dość grubą książką, a czyta się ją jednym tchem! Już nie mogę się doczekać, aż w końcu zabiorę się za tom drugi! ^^
      Dziękuję! *.*
      Buziaki! :*

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominację :)
    Na pewno niedługo odpowiem na te pytania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;)
      Czekam z niecierpliwością! ^^
      Buziaki! :*

      Usuń
  10. Z wymienionych przez Ciebie książek, czytałam tylko dwie. I o dziwo, też bym umieściła je w tych kategoriach co Ty. Są to "Endgame. Wezwanie", które przeczytałam w szybkim tempie. Drugą książką jest "Wypowiedź jej imię" - podobno horror, ale mnie nie przestraszył.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Endgame czyta się bardzo szybko, zanim się obejrzałem byłem już na ostatnich stronach! :D Wypowiedz jej imię może nie jest straszną książką, ale i tak warto ją przeczytać, chociażby dla samego klimatu oraz przedstawienia postaci Krwawej Mary! ^^
      Buziaki! :*

      Usuń
  11. Gdzieś już natknęłam się na ten tag i muszę przyznać, że oryginalny, nie powiem ;D.
    Też dość szybko wyrosłam z książek dziecięcych.
    "Szklanego tronu" również jeszcze nie czytałam, a od roku stoi u mnie na półce xd. Shame on me ;-;.
    O, to chyba jeden z nielicznych przypadków, kiedy film jest lepszy od książki :P. Sama nie czytałam ani nie oglądałam, więc się nie wypowiem.
    "Wypowiedz jej imię" ogólnie chyba zbiera opinie niezbyt strasznej, ale za horrorami nie przepadam xd. Mimo wszystko chciałabym spróbować, a nuż, widelec mi się spodoba.
    Na Marę też mam chrapkę, chociaż obawiam się o swoją psychikę xD.
    Dziękuję za nominację <3. Na pewno zrobię, tylko jeszcze nie wiem kiedy. W bliżej nieokreślonej przyszłości ;).
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo interesujący TAG :) nie spotkałam się jeszcze z takim:) zaraz poczytam odpowiedzi innych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny tag prawdopodobnie zrobie go u siebie, taki inny niz wszystkie. Zapraszam do siebie http://wswiecieksiazeek.blogspot.com obserwuje

    OdpowiedzUsuń