czwartek, 31 marca 2016

March Wrap Up - czytelnicze podsumowanie marca + OGROMNY Book Haul

Cześć kochani! :*
Dzisiaj miała ukazać się recenzja, ale stwierdziłem, że nie mam już za dużo czasu na napisanie jej, więc postanowiłem zrobić podsumowanie marca. Jednak, jak zobaczycie za chwilę, w tym miesiącu przeczytałem tak mało książek, że zupełnie nie miałbym o czym pisać. No i postanowiłem dodać do tego Book Haul. Może nie będę przedłużać i od razu przejdziemy do podsumowania, a potem do Book Haulu, bo mam Wam do pokazania aż 38 nowych książek. ^^
Miłego czytania! :*


Wrap up


1. Mały książę - Antoine de Saint-Exupéry
Data przeczytania: 05.03.2016
Liczba stron: 112
Wymiary grzbietu: 0,9 cm
Ocena: 8/10 




2. Wyścig - Jenny Martin
Data przeczytania: 29.03.2016 (recenzja w sobotę)
Liczba stron: 402
Wymiary grzbietu: -
Ocena: 8/10 


No cóż, marzec z pewnością nie był dobrym miesiącem. Swój czas postanowiłem poświęcić konkursom, dlatego nie miałem czasu na czytanie książek, właśnie dlatego moje wyniki są tak słabe. Kwiecień zapowiada się dużo lepiej, na razie nie przedstawię Wam mojego TBRu, ponieważ mój stosik ciągle się zmienia. W każdym razie, sądzę, że przyszły miesiąc będzie lepszy, bo nie biorę udziału w żadnych konkursach, najbliższy mam dopiero w maju. Tak właściwie, pasowało by się na niego pouczyć trochę już teraz, ale nie za dużo. Cóż, zobaczymy, mnie się wydaje, że kwiecień powinien być o niebo lepszy.


Book Haul



Prezenty



1. Endgame. Wezwanie - James Frey & Nils Johnson - Shelton - książkę jako prezent w Boże Narodzenie, ale nie będę się tutaj o niej rozpisywał, bo na blogu już jest moja opinia o niej. :) |RECENZJA|  
2.  Zimowa opowieść - Mark Helprin - tę książkę również znalazłem pod choinką, ale jeszcze nie udało mi się jej przeczytać. Jest to raczej powieść na czas zimowy, najbardziej nadaje się na święta, więc wydaje mi się, że najbliżej przeczytam ją około 22 grudnia tego roku. A tak btw, to ta książka została tak pięknie wydana! ♥  Ma taką cudowną okładkę, że nie można od niej oderwać oczu! ♥


Zamówienie ze stycznia z aros.pl



3. Black Ice - Becca Fitzpatrick - ta tę ksiązkę polowałem już od grudnia 2014 roku, ale aż do stycznia nie udało mi się jej kupić. Cóż, na razie nie będę jej czytać, może poczekam do końca roku, aż będzie śnieg, bo to chyba najlepsza pora na to. Nie czytałem jeszcze żadnej książki tej autorki, więc ciekawi mnie jej styl pisania. Możliwe, że w wakacje sięgnę też po Szeptem.
4. Gildia magów - Trudi Canavan - zarówno o całej trylogii, jak i o autorce słyszałem już tak dużo, że sam chciałbym wyrobić sobie o niej zdanie. Kiedyś czytałem jedną jej książkę, była to Kapłanka w bieli. Przyznam się, że trochę się rozczarowałem, nawet nie skończyłem powieści. Ale najprawdopodobniej jeszcze sięgnę po nią, żeby zobaczyć, czy za drugim razem mi się spodoba. A Gildię magów przeczytam może w kwietniu, bo nie jest grubą książką i nie powinna mi zająć dużo czasu. A tak w ogóle, to zamówiłem wydanie pocket. Okładka jest z pewnością ładniejsza od tej w normalnym wydaniu, bo ma takie ładne kolory.
5. Król kruków - Maggie Stiefvater - |RECENZJA|   
6. Wyścig śmierci - Maggie Stiefvater - bardzo się cieszę, że w końcu mam tę książkę, bo na jej kupno zbierałem się od września 2014 roku. Przyznam się Wam, że ciężko było z jej dostępnością, nie mogłem jej nigdzie znaleźć w stanie nieużywanym. Aż w końcu pewnego pięknego dnia zobaczyłem na Arosie, że jest dostępna. Było tylko piętnaście egzemplarzy, więc nie zastanawiałem się, tylko od razu zamówiłem Wyścig śmierci wraz z resztą książek.
7. Droga królów - Brandon Sanderson - wow, tą książką naprawdę można by kogoś zabić... Na pewno nie sięgnę po teraz, najbliżej w wakacje, bo nie wyobrażam sobie, ile musiałbym ją czytać w ciągu roku. Ale w sumie ciekawi mnie ta książka, bo wszyscy tak ją zachwalają - na Lubimy czytać ma ocenę powyżej 9/10. Mam nadzieję, że mnie też nie zawiedzie. A tak poza tym, to wolę sobie nie wyobrażać, jak ta książka będzie wyglądać po przeczytaniu... Nie rozumiem wydawnictwa, jak można wydawać taką cegłę w miękkiej oprawie?!


Zamówienie z marca z niePrzeczytane.pl



8. Magonia - Maria Davhana Headley - o tej książce słyszałem już tak dużo, że sam nie wiem, czy wierzyć tym recenzjom, czy też nie. W znacznej większości wszyscy recenzenci byli nią oczarowani, ja mam nadzieję, że mi też przypadnie do gustu, bo wydaje się być naprawdę czymś oryginalnym i świeżym na rynku wydawniczym. A wydanie jest naprawdę przecudowne, to wszystko tak pięknie się błyszczy! ♥
9. Porwana pieśniarka - Danielle L. Jensen - o tej książce słyszałem niemniej niż o Magonii i również były to w większości pozytywne recenzje. Powinna mi się spodobać, aczkolwiek staram się nie mieć wygórowanych oczekiwań, żeby później się nie poczuć zawodu. Bardzo interesuje mnie ten motyw klątwy, a także trolli, bo to naprawdę coś nowego, żeby te stworzenia były głównymi bohaterami książki. Może po przeczytaniu Porwanej pieśniarki zmienię swoje nastawienie do trolli, bo na dzień dzisiejszy niezbyt za nimi przepadam.
10. Zła krew - Sally Green - szczerze mówiąc, to kupując tę książkę postępowałem bardzo spontanicznie. Wcześniej nic o niej nie słyszałem, dopiero któregoś dnia na Book Geeku zauważyłem zapowiedź kontynuacji tej książki. Szczerze mówiąc, książka wydaje mi się teraz naprawdę interesująca, już niedługo się po nią zabiorę, tym bardziej, że w kwietniu wychodzi druga część. Mam nadzieję, że mi się spodoba!
11. Kochani, dlaczego się poddaliście? - Ava Dellaira - ostatnio wzięło mnie ta trochę poważniejsze i ambitniejsze młodzieżówki. Tutaj szczególnie fajny wydaje mi się motyw pisania listów do zmarłych idoli. Mam nadzieję, że książka bardzo przypadnie mi do gustu, bo zapowiada się niezwykle godnie. A poza tym jest króciutka, wiec nie powinna mi zająć dużo czasu.
12. The Witch Hunter. Łowczyni - Virginia Boecker -  na tę książkę czekałem najbardziej. Może jeszcze nie wiecie, chociaż wydaje mi się, że już wspominałem o tym na blogu. Mianowicie, uwielbiam motyw polowania na czarownice, jak i samych wiedźm. Ta książka to zdecydowanie coś, co idealnie wpasowuje się w moje gusta. Chociaż moim zdanie lepiej by było, gdyby główna bohaterka naprawdę była czarownicą, a tutaj jest tylko niesłusznie oskarżona. No cóż, mam nadzieję, że mimo to spodoba mi się bardzo, bo naprawdę jestem jej ciekawy, tym bardziej, że motyw polowań na czarownice jest tak ciekawy, a tak rzadko poruszany w literaturze.


Egzemplarze recenzenckie. Stos 1



13. Jak najdalej stąd - Andrea Portes - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa HarperCollins Polska)
13. Cała prawda - Dan Gemeinhart - (książka do recenzji od wydawnictwa Bukowy Las) jak już wspominałem, mam ostatnio ochotę na książki nieco poważniejsze, a ta na taką wygląda. Mam nadzieję, że mi się spodoba.
14. Wszystkie jasne miejsca - Jennifer Niven - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa Bukowy Las)
15. Kamień i sól - Victoria Scott - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa IUVI)
16. Gregor i Przepowiednia Zagłady - Suzanne Collins - pierwsza część była naprawdę dobra, więc mam nadzieję, że druga utrzyma jej poziom. 
17. Gregor i Niedokończona Przepowiednia - Suzanne Collins - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa Bukowy Las)
18. Labirynt na ciebie poluje - Rainer Wekwerth - (książka do recenzji od GW Foksal) wcale nie wiem, co ta książka robi u mnie i dlaczego została do mnie wysłana do recenzji. Ani o nią nie prosiłem, nie nie czytałem pierwszej części, ani mnie za bardzo nie interesuje... Ale zobaczę, może ostatecznie po nią sięgnę.
19. Tu i teraz - Ann Brashares - |RECENZJA| (książka do recenzji od GW Foksal)
20. Córka zjadaczki grzechów - Melinda Salisbury - zabieram się po nią już w ten weekend, więc na razie nic nie będę mówić. Powiem tylko  tyle, że wydaje się być naprawdę ciekawa.
21. Wielki błękit - Jennifer Donnelly - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa Zielona Sowa)
22. 7 dni - Eve Ainsworth - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa Zielona Sowa)


Egzemplarze do recenzji. Stos 2



23. Życie i śmierć - Stehpenie Meyer - (książka do recenzji od GW Publicat) bardzo ciekawi mnie, jak autorka na nowo ukazała Zmierzch, dlatego już w najbliższym czasie po nią sięgnę.
24. Szkoła bogów - Bernard Weber - (książka do recenzji od wydawnictwa Sonia Draga) bardzo ciekawi mnie ta książka i trochę kojarzy mi się z Percym Jacksonem, tyle że tutaj bohaterowie są uczniami bogów greckich. Hm, może być ciekawie. :D
25. Mapa czasu - (książka do recenzji od wydawnictwa Sonia Draga) książka opowiada o podróżach w czasie, czyli temat bardzo ciekawy, acz bardzo rzadko poruszany w literaturze. Podoba mi się tutaj to, że autor pomyślał o podróżach nie tylko do przeszłości, ale do przyszłości. To może być coś naprawdę wyjątkowego. ^^
26. Czarne serce - Elisa Puricelli Guerra - (książka do recenzji od wydawnictwa AkapitPress) książka naprawdę oryginalna, bo opowiada o bohaterze, który z książki przenosi się do świata realnego. Coś naprawdę świeżego na rynku wydawniczym, mam nadzieję, że się nie zawiodę! :D
27. Misja Ivy - Amy Engel - |RECENZJA| (książka do recenzji od wydawnictwa AkapitPress)
28. Złe dziewczyny nie umierają - Katy Alender - (książka do recenzji od wydawnictwa Feeria Young) książka wydaje się być naprawdę ciekawa i mam nadzieję, że również straszna. Niedługo po nią sięgnę, bo już goni mnie termin recenzji, a poza tym bardzo chcę się przekonać, czy naprawdę mrozi krew w żyłach.
29. Ucieczka w dzicz - Erin Hunter - (książka do recenzji od wydawnictwa Nowa Baśń) o książce słyszałem bardzo dużo w wakacje, większości osobom przypadła do gustu, więc mam nadzieję, że i jak się nie zawiodę. :)
30. Stigmata - Beatrix Gurian - (książka do recenzji od firmy Business&Culture) naprawdę mnie ciekawi ta książka, wydaje się taka tajemnicza. Będę ją czytać już w najbliższym czasie.
31. Marsjanin - Andy Weir - (książka do recenzji od firmy Business&Culture) naprawdę dużo słyszałem o książce, większość osób zachwalała ją pod niebo. Mam nadzieję, że u mnie wypadnie równie dobrze, a przekonam się o tym już niedługo. :)


Książki z biblioteki



32. Panika - Lauren Oliver - bardzo ciekawi mnie ta książka, Delirium tej autorki spodobało mi się, więc mam nadzieję, że i tutaj nie będzie gorzej.
33. W ramionach gwiazd - Amie Kaufman & Megan Spooner - na pramierę tej ksiązki czekałem naprawdę długi czas, bo od 2014 roku. Mam nadzieję, że opłacało się wyczekiwać jej aż tak długo.
34. Dziesięć płytkich oddechów - K. A. Tucker -  słyszałem o tej książce już naprawdę dużo, jednym się podobała, innym nie... Ja mam nadzieję, że okaże się naprawdę ciekawa.
35. Dziedzictwo - C. J. Daugherty -  recenzję pierwszej części możecie znaleźć tutaj. Mam nadzieję, że ten tom będzie tak samo dobry jak pierwszy, chociaż słyszałem, że seria z każdą kolejną częścią jest coraz słabsza...
36. Lato koloru wiśni - Carina Bartsch - książka, która ciekawi mnie już od dłuższego czasu. Miałem ją sobie kupić, ale pewnego dnia zauważyłem ją w bibliotece, więc od razu ją wypożyczyłem. Mam nadzieję, że będzie całkiem fajna. A tak w ogóle, to lubię książki niemieckich autorów...
37. Sekretne życie pszczół - Sue Monk Kid - o tej książce słyszałem naprawdę dużo, wszyscy tak się nią zachwycali. I w ogóle ta autorka mnie intryguje, więc mam nadzieję, że przy pierwszym spotkaniu z nią nie zawiodę się.


+ książka do rekomendacji


38. Wyścig - Jenny Martin - pewnego pięknego dnia dostałem od pani z firmy Business&Culture maila z propozycją napisania rekomendacji do tej książki. Od razu się zgodziłem. Po kilku minutach dostałem maila z załącznikiem, w którym była ta powieść. Rekomendację miałem napisać i wysłać do 3 marca. Jednak nie skończyłem jej czytać, więc dzień wcześniej, 2 marca, ostro się za nią wziąłem i czytałem do jakiejś pierwszej w nocy. Do końca zostało mi tylko kilka stron, więc stwierdziłem, że już mogę ułożyć rekomendację i to zrobiłem. Potem miałem konkursy i zapomniałem zupełnie o jakichkolwiek książkach, o tej również i wyszło tak, że te ostatnie kilka stron - może z piętnaście - przeczytałem dopiero podczas przerwy wielkanocnej. W sobotę ukaże się jej recenzja, więc na razie nic nie chcę o niej mówić.


Na dzisiaj to tyle. Piszcie mi w komentarzach, ile Wy przeczytaliście w marcu, bo Wasze wyniki pewnie będą dużo lepsze od moich. Dajcie mi też znać, czy czytaliście którąś z książek z moich nowości.
Widzimy się już w sobotę! ^^
Buziaki! :***

15 komentarzy:

  1. Rzeczywiście dużo tych książkowych zdobyczy :) "Black Ice" czytałam, ale książka szczególnie mnie nie porwała. Za to "Gildię magów" również posiadam w wydaniu kieszonkowym i niedługo mam zamiar wreszcie rozpocząć tę trylogię, tym bardziej, że "Szepty dzieci mgły" tej autorki, zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie wielkie stosy! To ja myślałam, że mój jest ogromny, ale chyba mnie przebiłeś :D

    Buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę "Drogę królów" to moje serce przyśpiesza - nie żartuje :P Ta książka to arcydzieło - kocham ją! Nabytki książkowe imponujące - jest na czym oko zawiesić :)
    Życzę zaczytanego kwietnia!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko powiedzieć WOW I zachwycać się Twoimi zdobyczami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ,,Black Ice" porwało mnie, uniosło a potem rzuciło na kolana i roztrzaskało moje serce na milion kawałków. Kocham tę książkę! I zgadzam się, że powinieneś czytać ją dopiero zimą, bo jest jeszcze lepszy klimacik :). Ja w marcu przeczytałam tylko 5 książek.
    Zapraszam do siebie: http://swiatksiazkoholiczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję świetnego wyniku i życzę zaczytanego kwietnia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Jakie ogromne stosiki! Ja to jednak tobie do pięt nie dorastam ;)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne stosy! Mnóstwo świetych pozycji do przeczytania. Zazdroszczę :)
    http://tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Same smakowite kąski. :)
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dwie książki to nie tak źle! Ja również skończyłam z podobnym wynikiem. :) Stosy książek, które znalazły się w Twoim posiadaniu... imponujące! Miłego czytania, no i zaczytanego kwietnia życzę!
    Królowa Książek

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, przeogromne stosy! Sporo wziąłeś na siebie recenzenckich. Ja, kiedy miałam trzy w kolejne, już czułam jaką presję i nie wyobrażam sobie, by tyle priorytetowych książek na mnie czekało. Dosyć moich własnych na mnie czeka. Powodzenia w rozprawianiu się z tymi stosiskami. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo Marsjanina widzę. Fajnie ;D U mnie już czeka Twoje LBA... to znaczy już... chyba dopiero, no ale w końcu jest ;D
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę ci Drogi królów, Porwanej pieśniarki i... w sumie to chyba wszystkich książek ze stosiku :d

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. "Dziedzictwo" i dalsze książki serii "Wybrani" nadal mi się podobały, chociaż było w nich co raz więcej przykrych zdarzeń :( "Łowczyni", kocham tą książkę ♥♥♥ Miłego czytania :D

    OdpowiedzUsuń