wtorek, 6 października 2015

20 serii, które chcę przeczytać-część I

Witajcie! :*
Postanowiłem przygotować serię postów, w której przedstawię Wam 20 cyklów książkowych, które chciałbym przeczytać. Postanowiłem zrobić cztery części, czyli w każdej z nich wstawię po pięć serii. Będą to miejsca od 20 do 1, od końca. Malejąca liczba mówi o tym, że daną serię chcę przeczytać bardziej od poprzedniej. Czyli cykl z numerem 1 chcę przeczytać najbardziej. :)
Wybrałem takie serie, których żadnej części nie posiadam ani nie czytałem żadnego tomu.
No to zaczynamy! :D


Miejsce 20

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy



Wiecie co, wcale nie chciałem być herosem półkrwi. Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodzącym do szkoły, grającym w koszykówkę i jeżdżącym na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję sie walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu przeżyć. Przedstawiam wam opowieść o tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeus to naprawdę spory problem.
Czy Percy zdoła znaleźć piorun zanim rozpęta się wielka wojna bogów?
Co by było, gdyby Bogowie Olimpijscy wciąż żyli w XXI wieku? Co by było, gdyby nadal zakochiwali sie w śmiertelnikach i śmiertelniczkach i mieli z nimi dzieci, z których mogą wyrosnąć wielcy herosi - jak Tezeusz, Jazon czy Herakles?
Jak to jest być takim dzieckiem?
To właśnie się przydarzyło dwunastoletniemu Percy'emu Jacksonowi, który zaraz po tym, jak dowiedział się prawdy, wyrusza na niezwykle niebezpieczną misję. Z pomocą satyra i córki Ateny Percy odbędzie podróż przez całe Stany Zjednoczone, żeby schwytać złodzieja, który ukradł przedwieczną broń masowego rażenia - należący do Zeusa piorun piorunów. Po drodze zmierzy się z zastępami mitologicznych potworów, których zadaniem jest go powstrzymać. A przede wszystkim będzie musiał stawić czoła ojcu, którego nigdy nie spotkał, oraz przepowiedni, która ostrzegła go przed zdradą przyjaciela. 


Miejsce 19

 

 Pretty Little Liars

 

Alison, szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Rok później jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali. Jak wiele dziewczyny są w stanie poświęcić, by prawda nie wyszła na jaw?

Miejsce 18

Saga księżycowa





Orientalny Pekin przyszłości przynosi barwny, hałaśliwy krajobraz miasta, który ciekawi niejednego Europejczyka. „Sagi księżycowe. Cinder” Marissy Meyer wywraca do góry nogami wizerunek Państwa Środka.
Wraz z Cinder główną bohaterką znajdujemy się w zdziesiątkowanym przez śmiertelną plagę mieście. Dziewczyna jest cyborgiem o tajemniczej przeszłości, jednocześnie obywatelem drugiej kategorii. Sprawę komplikuje piętno nałożone na nią przez macochę, jakoby była winna śmierci swojej przyrodniej siostry. W jej życiu niespodziewanie pojawia się książę, który nalega by wybrała się z nim na bal. To jednak jest niemożliwe, gdy okazuje się też, że ona sama jest zaginioną księżniczką śmiertelnych wrogów mieszkańców Ziemi.
Cinder to współczesna opowieść o Kopciuszku, łącząca klasyczną baśń z futurystyczną powieścią. Inteligentna, wywrotowa historia mająca swój początek dawno, dawno temu… Niebywała podróż do odległej krainy. 

 Miejsce 17

 Magiczny krąg




Gemma Doyle w niczym nie przypomina swoich rówieśniczek - panien o nienagannych manierach. Po tragedii, która spotyka jej rodzinę w Indiach, uparta i przekorna dziewczyna trafia do londyńskiej Akademii Spence. Czuje się samotna, dręczy ją poczucie winy i nękają wizje przyszłości. Nie jest jednak zupełnie sama... Jej śladem podąża tajemniczy młodzieniec. W Spence Gemma zaprzyjaźnia się z najbardziej wpływowymi dziewczętami, odkrywa w sobie nadprzyrodzone zdolności, a także dowiaduje się o dawnych powiązaniach swojej matki z tajnym stowarzyszeniem nazywanym Zakonem. 


 Miejsce 16

 Gra w kłamstwa




Najgorsze w byciu martwym jest to, że niczego już nie przeżyjesz.
Nigdy więcej nie pocałujesz chłopaka.
Nigdy więcej żadnych sekretów.
Nigdy więcej plotek z dziewczynami.
Chciałam dostać coś, czego nikt inny jeszcze nie otrzymał – drugie życie.
Dzięki Emmie, mojej zaginionej siostrze bliźniaczce, mam na to szansę.
Poznaj nową książkę Sary Shepard, autorki bestsellerowej serii Pretty Little Liars.
To ekscytująca powieść o sekretach i kłamstwach, która zdobyła rzesze fanów na całym świecie. Na jej podstawie powstał serial telewizyjny The Lying Game.
Niech gra w kłamstwa się zacznie. 
*********************************************************************************************************


To dzisiaj byłoby na tyle. :) Następna część będzie w sobotę. :D
Buziaki! ^^ 

22 komentarze:

  1. Ja chciałabym przeczytać całą serie PLL, ale nie wiem czy mi się uda, tak dużo tomów! Szczególnie, że moja lita książek do przeczytania jest coraz dłuższa!
    Zaciekawiła mnie też seria Gra w kłamstwa :D
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mnie też przeraża wizja siedemnastu tomów, jednak mam nadzieję, że seria będzie warta poświęconego jej czasu.
      Buziaki:*

      Usuń
  2. Percy Jackson jeszcze przede mną, bardzo chętnie po niego sięgnę :)
    Szkoda, że Saga księżycowa nie zostanie wydana w komplecie w Polsce, niestety to nie zachęca czytelnika:( A PLL mi zaspojlerowano... Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie szkoda, że cała seria nie została wydana... :/ Trzeba będzie skorzystać z tłumaczeń nieoficjalnych, jeśli takie znajdę...
      Buziaki:*

      Usuń
  3. Czytałam tylko Mroczny sekret i się wynudziłam i powkurzałam przy lekturze, więc dalszy siąg odpuszczam bez żalu. A reszty w planach nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak mnie się ta książka spodoba. :)
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Jestem w trakcie czytania PLL i na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że książki i serial to całkiem inna bajka. Również bardzo chce przeczytać Jacksona i mam nadzieję że jeszcze w tym roku uda mi się zdobyć choć pierwsza część :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serialu PLL nie mam w planach w najbliższym czasie. A 'Złodziej pioruna' ciągle jest wypożyczony z biblioteki... :/ Mam nadzieję, że w końcu ją zdobede :)
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Percy Jackson jeszcze przede mną ,a resztę także mam zamiar przeczytać tyle ,że nie w najbliższym czasie :*
    ~Pozdrawiam Black Hole

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny nowy wygląd <3
    I chciałabym przeczytać te same serie co ty. A PJ to już w ogóle

    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna ta książka latająca przy myszce :3.
    Czy ja jeszcze muszę mówić jaki Percy jest...boski? Hehehe, taki suchar XD. Czytaj koniecznie, uwielbiam tę serię <3. Myślę, że ci się spodoba ;).
    PLL też bym poczytała, ale trochę mnie przeraża taki tasiemiec xD. No bo wyobraź sobie to wszystko kupować o.O... Zbankrutowałabym.
    Sagę księżcową też mam w planach, i to już od dłuższego czasu. Szkoda tylko, że nasze kochane wydawnictwo nie wydało pozostałych dwóch tomów -.-'. A mnie się naprawdę te polskie okładki podobają bardziej od zagranicznych! Tak, wiem, mam dziwny gust xD.
    Pozostałych dwóch serii nie znam, więc nawet nie czytam opisów - już i tak nie mam czasu na książki, nie chcę sobie robić nadziei :P.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłaś mi ochotę na "Magiczny krąg"

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych serii chciałabym przeczytać Percy'ego Jacksona i może Cinder, gdyby wydano go do końca po polsku. W średnie serie, które liczą sobie więcej niż 5 tomów, nie bardzo chce mi się wchodzić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo chcę przeczytać Percy'ego i nigdy nie mogę się wziąć, bo zawsze znajdę coś innego co mnie zainteresuje :/

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/fanpage-na-facebooku.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy post. Czekam na sobotę bo chcę poznać inne serir, które chcesz przeczytać. Pretty Little Liars jest genialne! Może nie tak jak serial, ale to naprawdę dobra seria.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Percego przeczytałam kilka lat temu i jest cudowną pierwszą serią jaką skończyłam ;D
    PLL też musi być niezłe a reszty nie znam ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o PLL, to im dalej w tomach, tym gorzej. Niestety.

    OdpowiedzUsuń
  14. Już mi się podoba ta seria :D "Pretty Little..." też chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Percy'ego Jacksona bardzo ci polecam, czytałam go jeszcze w podstawówce, a wciąż darzę go ogromną sympatią i według mnie to najlepsza seria napisana przez Ricka Riordana! Ilość tomów PLL skutecznie mnie odstrasza, wystarczy mi już zakręcony serial, książkom podziękuję ;) Sagę księżycową ubóstwiam i strasznie żałuję, że ostatnie dwa tomy nie zostaną wydane w Polsce, ale nic na to nie poradzimy :/ Z kolei "Mroczny sekret" w ogóle mi się nie podobał.
    Podoba mi się ta seria, czekam na kolejny post :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  16. Też bardzo chciałabym przeczytać sagę księżycową. Jednak nie wiem czy w Polsce jest wydana w całości, słyszałam, że tylko dwa pierwsze tomy ;(
    A "Percy'ego" przeczytałam trzy części i na pewno sięgnę po kolejne, to naprawdę miła seria jest!
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Polceam Ci PLL i TLG. Sara Sephard jest najlepsza <3

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń