środa, 15 lipca 2015

Opowieść "niemieckiej Rowling" - recenzja książki Rycerz widmo

Witajcie! Dzisiaj chciałbym zrecenzować pewną książkę. Jest to mało znana pozycja i pewnie nikt z Was jej nie czytał, ale mimo to chciałbym ją Wam pokazać. A chodzi właściwie o książkę Mroczny rycerz, której autorką jest Cornelia Funke, która określana jest mianem „niemieckiej J.K. Rowling. Możecie znać z trylogii Atramentowy świat, z którą ja niestety jeszcze się nie zapoznałem. Ale zawsze mogę to zmienić.
Zapraszam do recenzji! :)

Tytuł: Rycerz widmo
Autor: Cornelia Funke
Liczba stron: 364
Wydawnictwo: Literacki Egmont



Opis

Jedenastoletni Jon nawet nie podejrzewał, że rok szkolny zacznie się tak dobrze. Nie spodziewał się, że pozna marzącą o przygodach Elle i że w jego życiu nagle pojawią się żądne zemsty… duchy. Jon i Ella będą musieli stawić czoła prawdziwym niebezpieczeństwom! Odkryją sekret morderstwa sprzed lat, będą więzieni przez zjawy. A kiedy będzie ich chciał uratować duch rycerza Williama Lonspee, w ich głowach pojawi się tylko jedno pytanie: czy naprawdę można mu zaufać?




Ocena


Wizualnie

Książka jest wydana w okładce, która raczej przyciągnie uwagę młodszego czytelnika. Czcionka jest całkiem spora, co ułatwia czytanie w szybkim tempie. Niektóre obrazki w tej książce są przepiękne, ale niektóre są raczej przeciętne. Całe wydanie oceniam na dobre. Szału nie ma, ale jest całkiem nieźle.

Fabuła

Fabuła książki, mimo iż jest to książka raczej dla młodszych odbiorców, jest bardzo ciekawa i oryginalna. Autorka ma nieposkromioną wyobraźnię i wspaniałe pomysły. Pomysł na fabułę tej książki Cornelia Funke miała świetny i na dodatek bardzo dobrze go wykorzystała. Książka w niczym nie przypomina zwykłych książeczek dla młodszej młodzieży. Może nie ma tak bardzo rozwiniętej fabuły i wielu wątków jak na przykład Harry Potter, ale jak na tak mało znaną książkę pomysł i fabuła wypadają świetnie. A wszystkie wątki i zdarzenia są bardzo ciekawe. Lecz niektóre wydarzenia można przewidzieć, a zakończenie powieści jest przewidywalne od początku książki, więc to zaniża ocenę.


Bohaterowie

Bohaterowie powieści nie są może najlepszą cechą tej książki, ale do niektórych da się poczuć sympatię. Lecz niestety do większości bohaterów nic się nie czuje, jest się wobec nich neutralnym. Ale są różne wyjątki, jak na przykład sam główny bohater Jon, Ella, Brodacz i babcia. Właściwie są to wszyscy bohaterowie dobrze zarysowani. Reszta to po prostu postacie, które mało się pojawiają na stronach powieści i nie znamy dokładnie ich charakteru. Ja jakoś nieszczególnie zżyłem się z bohaterami, ale na niektórych życiu mi zależało.


Styl pisania

Styl pisania autorki jest dość ciekawy i wciągający. Podczas czytania książki nie nudziłem się ani nie miałem ochoty na odłożenie książki. Cornelia Funke pisze w sposób bardzo przyjemny i lekki, a książkę czyta się bardzo szybko, chociaż to też zapewne zaleta przepięknych obrazków i dużych liter.

Plusy i minusy

Plusy: fabuła; styl pisania; ciekawe zwroty akcji; interesujące wątki
Minusy: bohaterowie (niektórzy); zakończenie; niektóre przewidywalne wydarzenia


Podsumowanie

Książka jest bardziej dla osób w wieku 11-13 lat, więc większości się jakoś niezbyt spodoba. Na blogu nie było jeszcze recenzji książki, która jest trochę dla młodszych, więc postanowiłem to zmienić. Poza tym, jest to jedyna książka, którą przeczytałem w czerwcu. A ogólnie rzecz biorąc, ja nie czytam takich książek, w sensie dla młodszych czytelników, więc Rycerz widmo stanowi taki wyjątek. Biorąc ją do ręki, myślałem, że będzie to gorsza książka, na niskim poziomie. Ale się mile rozczarowałem. Książka jest miłą odskocznią od rzeczywistości, bardzo szybko i przyjemnie się ją czyta. Polecam na zabicie nudy i kiedy chcemy odpocząć od ciężkich lektur. Daję jej ocenę 6, bo nie była książką złą, ale arcydziełem też nie była.

****************************************************************************************************************************

Ostatnio mój głupi brat wykorzystał cały transfer, więc nie będę mógł dodawać postów codziennie. Ale jakoś będę się starał. W najbliższym czasie pojawią się posty dotyczące nowości książkowych (wiem, szybko xD), podsumowanie maja i czerwca (to będzie jeden wpis), a także recenzja książki Piękne istoty, którą przeczytałem w poniedziałek. A, i jeszcze za niedługo pojawi się post o moich nowych książkach.
W komentarzach piszcie, czy może zachęciłem Was do tej książki, jakie macie plany na lipiec i sierpień i ogólnie o czym chcecie.
Moja pierwsza połowa lipca była bardzo uboga. W poniedziałek przeczytałem pierwszą książkę od zakończenia roku szkolnego, więc postanowiłem się poprawić. A teraz czytam Delirium i kiedy skończę też będzie recenzja. Ale to wszystko dopiero w najbliższym czasie!
Pozdrawiam serdecznie!!! :****

6 komentarzy:

  1. O, Funke :).Kiedyś czytałam i atramenty i "Króla złodziei" i pamiętam, że bardzo mi się podobały, choć przydałoby się te książki odświeżyć :P.
    Uuu, jaka klimatyczna okładka!
    Na razie mam aż za dużo książek do przeczytania, ale jak się wygrzebię to może gdzieś wynajdę "Rycerza..." na odstresowanie i odmóżdżenie :).
    Ja wciąż brnę przez "Mgły Avalonu", nie ma się czym chwalić :P.
    Czekam niecierpliwie na podsumowanie, stosik nowości i "Piękne istoty" ^^.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chcę przeczytać "Atramentowy świat" ! ^^
      Sam mam dużo do czytania! Do końca lipca chcę przeczytać jeszcze 6 książek! xD
      Ja brnę przez "Delirium". Najlepsze jest to, że wciągnąłem się dopiero od jakiejś 100 strony xD

      Usuń
  2. Hej :D
    Nominowałam Cię do LBA! :)
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2-3-4-5.html

    PS: Pani z biblioteki kazała mi ją zrecenzować i mam nadzieję, że się nie zawiodę :D
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :D
      Dziękuję za nominację, chętnie odpowiem! ^^ :)
      Raczej się nie zawiedziesz, książka jest przyjemna w czytaniu! :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Zdziwię Cię, ale czytałam, zresztą bardzo niedawno :) ( bo dziś skończyłam) i na moim kanale już jest recenzja :D https://www.youtube.com/watch?v=L3t_uwIhFpU

    OdpowiedzUsuń